مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 مرداد 1400 ساعت 10:352021-08-19سياسي

بسته محتوایی شب یازدهم محرم| عصر عاشورا در کربلا چه گذشت؟


عمر سعد لعین در میان اصحاب و یاران بی دین خود ندا در داد: کیست که اجابت کند دعوت امیر خود ابن زیاد را درباره حسین و بر بدن او بتازد؟ پس ده نفر اجابت آن لعین کردند و بدن فرزند رسول را با سم اسب های خود پایمال کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، همزمان با فرا رسیدن ماه محرم، متناسب با عزاداری هیأت های مذهبی در هر روز این دهه، بسته مقتل به همراه صوت روضه، زمینه، واحد و شور متناسب هر روز منتشر خواهیم کرد.

در یازدهمین شب ماه محرم در هیأت های مذهبی به عزاداری برای شام غریبان اهل بیت(ع) پرداخته می شود.

خلاصه ای از مقتل عصر روز عاشورا و شام غریبان اهل بیت(ع) ارائه می شود: بعد از شهادت امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش در عصر عاشورا مصائب و مشکلات خاندان امام صد چندان شد.

 آمدن ذوالجناح به خیام ذوالجناح اسب آن حضرت، چون امام را شهید دید در حالی که یال و کاکلش به خون آن حضرت آغشته بود روان به سوی سراپرده حرم شد افراد عمرسعد خواستند خواستند که او را بگیرند آن اسب با وفا چندی از آن ها را زخمی کرد و به سوی سرای حرم رفت، چون نزدیک خیمه زنان رسید شیهه های بلندی می کشید.

  اهل حرم صدای اسب امام را شنیدند سراسیمه بیرون دویدند و اسب آن حضرت را بدون صاحب دیدند و دانستند که آن جناب شهید شده است آن وقت بود که گریه و شیون آن ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بسته محتوایی شب یازدهم محرم| عصر عاشورا در کربلا چه گذشت؟

بسته محتوایی شب یازدهم محرم| عصر عاشورا در کربلا چه گذشت؟